Hjem \ fagtilbud \ generelle nyheter \ Manglerud Art Camp i høstferien

Manglerud Art Camp i høstferien

Vi gleder oss til Manglerud kulturstasjon åpner i 2022 og tyvstarter med gratis Art Camp i høstferien for elever fra 5. til 7. klasse.

Kursene er gratis, men du må melde deg på for å delta. Påmeldingen er bindende.

MUSIKK
Mandag 4. til torsdag 7. oktober kl. 10:00–15:00
Sanger og korlærer Ellen Omdal Milsom og hornist og pianist Sissel Grøndahl inviterer til KOR-workshop i høstferien. De har begge lang erfaring i å jobbe med  barn og unge. Ellen har blant annet produsert konsertforestilling med 100 barn og unge i forbindelse med TV-aksjonen. Sissel arrangerer hvert år julekonsert i Grønland kirke med barn og unge i kulturskolen. Barna på korkurset vil lære «A Million Dreams» fra filmen «The Great Showman». Det er hovedsangen for kurset. Gjennom bevegelser, dans og teaterøvelser vil barna bli kjent med og trygge på hverandre, og samtidig lære flere sanger og gode oppvarmingsøvelser for kroppen og stemmen.

DANS
Våre dansepedagoger Nora Helena Dyrholm og Silje Olava Bakken har høyskoleutdanning i dans og lang undervisningserfaring. De har satt sammen en spennende uke med hip hop, jazz og samtidsdans. Dere få lære en fellesdans og se en dansefilm. Vi satser på en liten forestilling siste dagen.

TEATER
Våre pedagoger i teater, Eva Verpe og Margit Jansdotter Garlid, har satt sammen et spennende program for uka. De har utdanning i musikkteater og teater, og har lang undervisningserfaring. Denne uka får dere utforske hvordan dere kan bruke stemmen og kroppen for å skape en helt ny karakter. Dere får et lite manus dere skal lære. Her får dere bli kjent med barn og unge fra nærmiljøet og ha det gøy! Vi satser på en liten forestilling siste dagen.

Publiseringsløsning av Imbera AS