Hjem \ for ansatte \ Rutiner ved kjøp

Rutiner ved kjøp: Bestilling, rekvisisjon, fakturering, utlegg m.m.

Rekvisisjon
  • Innkjøp skal være planlagt
  • Ønske om kjøp må godkjennes skriftlig av inspektør/leder som utsteder behovsmelding som grunnlag for utstedelse av rekvisisjon fra regnskapsavdelingen.

Mottatt vare
  • Pakkseddel/kvittering (som følger med varen) skal sjekkes.
  • Skriv signatur og dato på pakkseddelen, og lever ti regnskapsavdelingen
  • Ved manglende pakkseddel/kvittering må en e-post sendes regnskap@kul.oslo.kommune.no som dokumentasjon, med oversikt over hvilke varer som er mottatt

Fakturaer 
  • Det skal alltid foreligge rekvisisjon eller annen dokumentasjon på at bestillingen er godkjent før faktura legges til betaling.
  • All dokumentasjon sendes regnskap@kul.oslo.kommune.no

Unntaksvise utbetalinger som overskrider kr 200
  • OBS! Denne type utbetalinger medfører at vi taper 25 % momsrefusjon av kjøpet
  • Kjøp skal være godkjent av inspektør/leder
  • Kvitteringer for utlegg må være signert og påført fødselsnummerKvitteringer for utlegg som det kreves refusjon for sendes til lønnsavdelingen 

Vedlikehold av instrumenter
– EMK
  • Datert og signert originalkvittering leveres hr-seksjonen@kul.oslo.kommune.no påført fødselsnummer
  • Refusjonen utbetales da samtidig med vanlig lønnsutbetaling










Publiseringsløsning av Imbera AS